ساینا بلاگ

چگونه کفش چرم جا باز می‌کند؟ 8 روش فوری

1

شما هم مثل من از این جمله فروشنده کمی دلخور می‌شوید؟ «کم کم جا باز می‌کند، خیالتان راحت!» جا باز کردن کفش چرم، اتفاق عجیبی نیست، طبیعی است و دور از انتظار هم نیست. اصولا چرم زنده است و به اصطلاح اینکاره ‌های صنعت چرم، پای خودش را می‌شناسد و با آن دوست می‌شود.

 شبیه این جمله را از اساتید صنعت چوب هم شنیده‌ام، می‌گویند، چوب زنده است و خلاصه چیزهایی درباره چوب می‌گویند که گاهی دلت می‌خواهد بدون این که متوجه بشوند، گوشه‌ای را پیدا کنی و یواشکی بخندی اما این حرف‌ها حقیقت دارد. چوب و چرم، وقتی اصل و طبیعی باشند، زنده هستند. دوست شما هستند و برای راحتی شما، جا باز می‌کنند!

در این مقاله درباره کیف و کفش چرم به ویژه در خصوص کفش چرم مردانه خواهیم گفت و 8 روش فوری برای آنکه بدانید، چگونه کفش چرم جا باز می‌کند، معرفی خواهیم کرد.

فهرست محتوا

خرید آنلاین کفش چرم بدون دغدغه

شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که به صورت آنلاین اقدام به خرید کفش چرم زنانه یا به طور کلی کیف و کفش چرم کرده و پس از دریافت سفارش خود، متوجه شده باشید که کمی تنگ است و خلاصه اندازه پای شما نیست.

درست همینجا، بله دقیقا در همین نقطه تفاوت برندهای برتر و معتبر بازار مشخص می‌شود. برندی که فقط شعار نداده و در عمل، برند محبوب شما است، درست در هیمن نقطه از مسیر خرید، در کنار شما خواهد بود.

وقتی برند شما، ساینا چرم باشد، شهروندان تهرانی می‌توانند همان روز سفارش، دو سایز از هر محصول را انتخاب کرده و در منزل خود امتحان کرده و سپس محصولات مورد علاقه خود را خریداری کنند.

از طرفی، برای آنکه در عمل اصل «اطمینان از خرید» را به شما هدیه دهیم و کاری کنیم که همیشه با خیال راحت از ساینا خرید کنید، این را نیز به شما یادآور می‌شویم که در صورت عدم تطابق سایز یا مدل، تا 72 ساعت از سفارش، می‌توانید آن را تعویض کنید.

همه اینها درست، عالی و اطمینان بخش است اما نکته مهم این است که یادمان باشد، کفش چرم جا باز می‌کند. بنابراین ضمن دانستن همه این برگ برنده‌ها نزد ساینا چرم، به سراغ 8 روش فوری می‌رویم تا مشخص کنیم، چگونه کفش چرم جا باز می کند؟

روش های جا بازکردن کفش در خانه

جا باز کردن کفش چرم

کفش رسمی مردانه یکی از کفش‌های مهمی است که معمولا خریدار دغدغه جا باز کردن و عریض‌تر شدن قسمت پنجه پا را دارد. خانم‌ها هم ممکن است به جا باز کردن کفش چرم خود امید داشته باشند اما این کفش چرم مردانه است که معمولا اگر اندازه نباشدف بلای جان خریدار خواهد شد. پس اول این که هنگام خرید کفش رسمی مردانه بسیار دقت کرده و با آرامش و بدون عجله برای خرید کفش اقدام کنید.

فراموش نکنید که معمولا خطا در اندازه گیری سایز پا در حد ۳ میلی متر است، پس زمان اندازه گیری هیچ وقت اعداد به دست آمده را رند نکنید. طول پای خود را از انتهای پاشنه پا تا نوک انگشت شصت، به طور کامل اندازه بگیرد. معمولا در همه افراد یکی از پاها کمی بزرگ تر از دیگری هست، توصیه می کنیم تا برای محاسبه سایز مناسب کفش، هر دو پا را اندازه گیری کنید.

1- پوشیدن کفش در منزل!

به طور کلی چرم طبیعی و اصل، تا حد منطقی، قابل انعطاف و نرم است. طبیعتا پوشیدن کفش‌ها به طور مکرر باعث می‌شود که کشش چرم بیش‌تر شده و کفش جای بیش‌تری باز کند.

اگر برایتان امکان دارد، ضمن صبوری و حوصله، بعد از خرید کفش چرم در ابتدا این کفش‌ها را با جوراب ضخیم در منزل به پا کنید و راه بروید و پس از چند دقیقه کفش را از پای خود خارج کنید تا استراحت کند. دوباره کفش چرم خود را بپوشید و راه بروید. استفاده از جوراب ضخیم ضمن کمک به جا باز کردن کفش‌ها باعث می‌شود تا پای شما کم‌تر دچار ناراحتی بشود.

2- یخ درمانی کفش چرم!

تعجب نکنید، با یخ می‌شود کفش چرم را تا چند برابر حد تصور، آماده انبساط کشش کنید. بدون آن که مشکلی برای بافت اصلی کفش به وجود بیاید. وقتی آب یخ بزند، منبسط می‌شود. بنابراین شما به یک کیسه نایلونی پر از آب احتیاج دارید که داخل کفش باشد و آرام آرام یخ بزند! برخی افراد به اشتباه خود کفش را داخل نایلون گذاشته و وارد فریزر می‌کنند. در این فرایند همیشه مراقب باشید که آبی که درون کفش قرار داده‌اید، نشتی نداشته باشد و کفش خیس نشود.

شما در واقع با این تکنیک، از یخ به جای پای خود استفاده کرده و کمتر به انگشتان پای خود زحمت فشار آوردن به بافت چرم را می‌دهید.

استفاده از یخ برای جا بازکردن کفش

3- گرما و حرارت، اسلحه مناسب

اگر یخ و سرما برای آنکه کفش چرم شما و حتی خود زیره کفش جا باز کنند و منبسط شوند، مناسب است، اتفاقا گرما و حرارت هم سلاح خوبی برای جا باز کردن کفش محسوب می‌شود.

مواد لازم:

  • یک جوراب ضخیم پشمی یا چند جوراب نازک روی هم
  • یک سشوار
  • کفش چرمی که قرار است جا باز کند
  • پای شما!

تعجب نکنید، جوراب را به پا کنید و کفش چرم خود را بپوشید، سشوار را در فاصله مناسب از کفش روشن کنید و به مدت 30 ثانیه روی محلی که پای شما را آزار می‌دهد یا کمی تنگ است بگیرید. همزمان پای خود را نیز حرکت بدهید مثلا انگشتان پای خود را باز و بسته کنید. این کار را به مدت دو دقیقه انجام بدهید و این فرایند را چند بار در طول یک روز تکرار کنید تا اثر عجیب آن را مشاهده کنید.

4- انتقال کفش به بخش اورژانس

بله، این روش واقعا یک روش اورژانسی است، در این مسیر از برانکارد کفش استفاده می‌کنیم. استفاده از ابزاری که آرام آرام و اصولی طول یا عرض کفش چرم زنانه یا مردانه را تا حدی افزایش بدهد. این وسیله قالبی چوبی یا پلاستیکی است که درون کفش قرار می‌گیرد و دارای دستگیره‌هایی است که با پیچاندن آن می‌توان طول و عرض کفش را افزایش داد. در این روش باید حسابی مراقب باشید که قالب کفش فشار بیش از حد به کفش وارد نکند.

5- اسپری مخصوص کفش چرم

یکی دیگر از راه‌های افزایش قد یا عرض کفش چرم استفاده از اسپری است. همه ما می‌دانیم که چرم به خاطر طبیعی بودن خود، به مرور زمان، نرم‌تر می‌شود. بنابراین اگر این نرم و منعطف شدن را جلو بیندازید و کفش را برای رسیدن به مرز نرمی و لطافت بیشتر، تحت فشار قرار بدهید، زودتر به نتیجه خواهید رسید.

این روزها برای سرعت بخشیدن به فرایند افزایش کشسانی چرم، اسپری‌هایی به بازار عرضه شده که باعث نرم شدن الیاف چرم می‌شود. این اسپری‌ها بیشتر محوریت الکل دارند و بلافاصله پس از برخورد به سطح چرم، جذب شده و به سرعت خشک می‌شوند. ترکیب آب و الکل هم تقریبا مشابه ماده همین اسپری‎ها عمل می‌کند اما به هر حال استفاده از خود اسپری‌ها ثمربخش‌تر است.

اسپری کفش برای جا باز کردن

6- کشاورزی در کفش!

این یکی هم از آن روش‌های عجیب است که جواب خوبی به اعتماد صنعتگران داده است. در این روش با توجه به این اصل که دانه‌هایی مثل جو، گندم یا برنج، آب جذب کرده و بزرگتر می‌شوند، آنها را داخل یک کیسه پلاستیکی ریخته و به آنها آب اضافه می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که آب درون کیسه، هیچ نشتی نخواهد داشت. سپس آن را درون کفش قرار داده و به مدت بیش از 12 ساعت به آن زمان و  فرصت جذب آب و انبساط می‌دهیم. در این زمان، از درون کفش به دیواره فشار وارد شده و کفش آرام آرام و بدون فشار ناگهانی، دچار انبساط طبیعی می‌شود.

7- استفاده از روزنامه خیس

کاغذ و روزنامه را خیس کرده و با فشار وارد کفش چرم کنید. صبر کنید تا این روزنامه‌ها کاملا خشک شوند. مراقب باشید که رطوبت اولیه زیاد نباشد تا به کفش چرم شما هیچ آسیبی نرسد. جا باز کردن کفش چرم یک فرایند زمانبر است و به حوصله و صبوری صاحب کفش نیاز جدی دارد.

8- استفاده از کاندیشر

کاندیشر وسیله ای است برای جا باز کردن کفش چرم. کاندیشر یا به صورت مایع یا دستمال مخصوص در بازار یافت می‌شود. ابتدا کاندیشر را به کفش چرم زده و پس از دو ساعت آن را از سطح کفش پاک کنید.

استفاده از ابزار برای جا شدن کفش

سخن پایانی

کفش چرم طبیعی، به خودی خود، پس از مدتی کمی جا باز می‎کند و شاید نیازی به 8 روش ذکر شده در این مقاله نداشته باشید. در هر حال اگر نیاز فوری برای جا باز کردن کفش چرم دارید، می‎‌توانید از یکی یا چند روش فوق استفاده کنید. در تمام این روش‌ها مراقب بافت چرم باشید و اگر از دوستان و نزدیکان شما تجربه این کار را داشته حتما قبل از انجام کار، جزئیات آن را جویا شوید. کفش چرم طبیعی دوست صمیمی پای شما است و بهتر است در نگهداری و تیمار آن دقت داشته باشید. عینک چشم، کفش پا، دستکش دست همه اینها نیاز به نگهداری درست و دقت در خرید حرفه‌ای دارند.

ساینا چرم، عرضه کننده محصولات متنوع و مختلف چرم اصل برندی با سابقه است که مشتری مداری را در عمل، ثابت کرده و روز به روز در این مسیر به موفقیت‌های ارزشمندی دست پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید