ساینا بلاگ

هنگام خرید کفش پاشنه بلند باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید کفش پاشنه بلند

خرید کفش پاشنه بلند همیشه یکی از مشکلات جدی خانم‌ها بوده است. در واقع ظاهر قضیه ساده است اما ماجرا بسیار پیچیده است. در این مقاله با شما از نکات مهم خرید کفش پاشنه بلند در حوزه کیف و کفش چرم همچنین کفش چرم زنانه خواهیم گفت.

فهرست مطالب

نکات مهم در هنگام خرید کفش پاشنه بلند

اصولا کفش چرم زنانه  مانند کفش مجلسی زنانه به خصوص به صورت پاشنه بلند، یکی از خرید‌های سخت و مهم است. سخت از آن جهت که خانم‌ها نکته سنج، ریزبین و سخت گیر هستند و هر کفشی را برازنده پای خود نمی‌دانند. اما به نظر شما چه معیارهایی باید هنگام خرید کفش پاشنه بلند در نظر گرفته شود؟

برای آن که نکات مهم خرید کفش پاشنه بلند را یک جا با هم بررسی کنیم، ابتدا باید به سراغ اصول مهم و اولیه در کفش چرم زنانه برویم. معمولا در آستانه فصل بهار بانوان به سمت کفش‌های پاشنه بلند پیش می‌روند اما استفاده از این کفش‌ها با توجه به میهمانی و دورهمی‌های نیمه رسمی در طول سال، دیگر فصل خاصی نمی‌شناسد.

راهنمای خرید کفش پاشنه بلند

* عواض استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند

همین ابتدای راه مشخص کنیم که استفاده از کفش پاشنه بلند به ویژه برای بانویی که عادت به این نوع از کفش دارد هیچ ضرری یا عیبی ندارد اما نکته مهم در استفاده مداوم و طولانی مدت از کفش پاشنه بلند است. متاسفانه استفاده طولانی مدت و بیش از حد از کفش پاشنه بلند نزد خانم‌ها ممکن است فشار بر روی پا را چند برابر کرده و مشکلاتی در مچ پا، زانو و کمر ایجاد کند.

 از دید بسیاری از متخصصین داخلی، ارتوپدها و بزرگان طب سنتی و چینی، پوشیدن مداوم کفش پاشنه بلند (مثلا بیش از دو شب در هفته یا شش ساعت مداوم در یک روز) تعادل بین دو پا، همچنین اعصاب منتشر در کف پا را دچار مشکلات جدی می‌کند.

 بانوانی که باله می‌رقصند به واسطه نوع پوشش و کفش خاص باله، همیشه با این مشکلات عصبی در کف پای خود مواجه هستند. متاسفانه در مقاله‌های تبلیغاتی درباره ورزش و رقص باله اشاره ای به این مشکلات نمی‌شود تا تاثیر منفی در این رقص و ورزش قدیمی نداشته باشد.

به موضوع خودمان باز گردیم. کفش پاشنه بلند اگر مداوم و طولانی مدت استفاده نشود، اتفاقا هیچ مشکلی برای پای بانوان ایجاد نخواهد کرد.

* پاشنه کفش هر چه بلند تر زیباتر؟!

این تصور قدیمی که هر چه پاشنه‌ کفش بلندتر باشد، زیباتر است، تصور غلطی است. اصولا این زیبایی چه رفرنسی دارد که اینهمه مورد توجه است؟ واقعیت این است که در علم مد و طراحی روز به ویژه در حوزه لباس و کفش بانوان، ارتفاع و نوع پاشنه کفش بستگی زیادی به مدل لباس و حتی رنگ و نوع میهمانی دارد.

طبیعی است که هرچه فاصله‌ پاشنه تا کفی پنجه کفش بیشتر باشد، کنترل تعادل و تحمل وزن شما بر روی پاشنه سخت‌تر می‌شود. از طرفی فراموش نکنید که هر چه سطح مقطع پاشنه‌ی شما وسیع‌تر باشد، ثبات بیشتری دارد و قدم برداشتن با آن راحت‌تر است.

* جنس و کیفیت کفش پاشنه بلند نکته بسیار مهم!

هنگام خرید کفش مجلسی زنانه یا کفش زنانه رسمی به جنس و کیفیتی که برای تولید آن کفش به کار رفته توجه کنید. مواد اولیه و کیفیت انتخاب شده برای کفش پاشنه بلند زنانه موجب افزایش کیفیت کفش و مرغوبیت بیشتر آن می‌شود. روی کفش‌های مجلسی سنگ‌های تزئینی مثل مروارید، کریستال یا نگین به کار رفته که انتخاب هر یک از این تزئینات بستگی به سلیقه شما و مکان میهمانی و نوع دورهمی دارد.

فاکتورهای انتخاب کفش مجلسی زنانه:

  • پاشنه کفش پاشنه بلند مجلسی
  • توجه به کفی کفش مجلسی
  • انتخاب کفش مجلسی مناسب با فصل
  • استفاده از نیم کفی ارتوپدی در کفش
  • توجه به کیفیت رنگ کفش پاشنه بلند به ویژه در کناره‌ها و نوک کفش
برای خرید کفش پاشنه بلند چه فاکتورهایی را رعایت کنیم؟

* زمان مناسب برای خرید کفش پاشنه بلند را در نظر بگیرید!

سعی کنید در پایان روز به سراغ خرید کفش پاشنه بلند بروید. شما طی روز فعالیت های گوناگون و یا حتی فعالیت های سختی انجام می دهید ، به همین دلیل پای شما کمی متورم می‌شود. در واقع در پایان روز هنگامی که پاهای شما متورم است ، خرید کنید تا مطمئن شوید که برای همیشه برای پای شما مناسب خواهد بود.مشتری گرامی ساینا چرم، لطفا نکات مهم خرید کفش پاشنه بلند را جدی بگیرید تا پس از خرید خود، دچار مشکل نشوید.همیشه قبل از خرید کفش را امتحان کنید و ببینید اندازه شما هست یا نه.

هر چند ساینا چرم این آرامش خیال را به مخاطب خود هدیه داده که در صورت سفارش آنلاین تا 72 ساعت از زمان سفارش محصول آن را به راحتی تعویض کند.

باور کنید در کنار اهمیت زیبایی کفش پاشنه بلند شما، مهم این است که اندازه دقیق و مناسبی برای خود انتخاب کنید. هنگام امتحان کفش و قدم زدن، مطمئن شوید که پاشنه پا را عمودی نگه دارید. اجازه ندهید که آنها به کنار بچرخند. این منجر به لیز خوردن پاشنه پا خواهد شد. به طور کلی کفش های پاشنه بلند جیر کمی ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر کفش ها هستند. کفش های جیر و چرم از انعطاف پذیری بالایی برخورداراند و به راحتی با شکل پاها تنظیم می‌شوند. اگر می خواهید خطر پیچ خوردگی مچ پا را کاهش دهید  سراغ پاشنه های پهن بروید.

* قوس کفش را بررسی کنید.

در ادامه راهنمای خرید کفش پاشنه بلند، به این نکته هم توجه داشته باشید. اگر کفشی دارای طراحی درست قوس زیر پاشنه باشد، پاشنه و شکل طبیعی پا به درستی داخل آن قرار می گیرد. اگر احساس می کنید هنگام راه رفتن روی انگشتان پا هستید، طراحی قوس کفش نادرست و ممکن است خیلی بلند باشد.

اگر اهل گردش و گشت و گذار هستید و نمی خواهید از پوشیدن کفش چرم پاشنه بلند هم دور شوید، به پاشنه مدیوم فکر کنید. اندازه آن بین هفت و نیم تا ده سانتی متر است و برای فعالیت های روزانه بهترین گزینه است. البته بهترین و مد روز ترین و همینطور پر طرفدار ترین پاشنه مناسب میهمانی که باعث تغییر سبک راه رفتنتان خواهد شد، کفش های پاشنه بلند میخی است. این موارد تا حدی هم سلیقه‌ای هستند.

سخن پایانی

مشتری گرامی ساینا چرم، طبیعتا هنگام خرید از مشاوران دلسوز و مجرب ساینا چرم، مشورت خواهید گرفت. ما باید مطمئن شویم که برای شما، بهترین خود بوده‌ایم و در مسیر بهترین انتخاب شما نقشی اساسی را ایفا کرده‌ایم.

از شما خواهش می‌کنیم، هنگام خرید کفش پاشنه بلند به نکات مهمی که در این مقاله به آنها اشاره شد توجه داشته باشید. به اتصال پاشنه به بدنه‌ کفش دقت کنید، به شکل رویه‌ کفش توجه داشته باشید، حواس‌تان به شکل پاشنه باشد، نوع کفی هم مهم است، اگر به هر دلیلی از کفش پاشنه بلند به مدت طولانی استفاده کردید، لطفا مراقب سلامت پای خود باشید و حتما در صورت مشاهده نشانه‌ای مثل کمر درد یا درد کف پا، به پزشک مراجعه کنید.

ساینا چرم، تلاش می‌کند همگام با مد و طراحی روز دنیا، بهترین کیفیت را به مشتریان خود عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید