ساینا بلاگ

راهنمای ست کردن کمربند و کفش برای مراسم های رسمی و غیر رسمی

چگونه کفش و کمربند را ست کنیم؟

هماهنگی و نظم، تاثیر بی نظیری نه تنها در انجام امور، بلکه در استایل افراد دارد و شاید اغراق نباشد اگر بگوییم ست کردن لباس ها می تواند تیر خلاص استایل افراد مختلف مخصوصا آقایان باشد. هماهنگی رنگ لباس ها و ست کردن لباس‌های آقایان یک نکته مهم در ظاهر آنها است و شاید اولین تاثیر را بر روی افراد در نگاه اول بگذارد.

 قطعا با این تفاسیر متوجه اهمیت ست کردن در استایل آقایان شده اید. به همین دلیل در این مقاله در مورد ست کردن دو مورد از مهم ترین آیتم های استایل مردانه صحبت کنیم و این دو مورد کفش و کمربند است. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا در مورد ست کردن کفش و کمربند اطلاعاتی مفید و کاربردی ارائه دهیم.

فهرست محتوا

انواع کمربند

ست کردن کفش و کمربند آقایان به صورت های مختلف و با هر ترکیبی رنگی می تواند، باعث جذابیت استایل آنها شود. اما پیش از هر چیری و برای این که بتوان استایلی جذاب تر داشت. باید بتوانید کمربندی مناسب را انتخاب کرد. به همین منظور در این قسمت به معرفی انواع مختلف کمربندها می پردازیم.

  • کمربند چرمی:

کمربندی چرمی یکی از شیک ترین و جذاب ترین انواع کمربندهای می باشد که از چرم ساخته شده است . این نوع کمربند برای آقایان چرم پوش و برای ست کردن با کیف و کفش چرم بسیار ایده آل است. چشمانتان را بنندید و خودتان و یا عزیزانتان را در این استایل تصور کنید. قطعا لبخند رضایت بر لبان شما نقش می بندد.

  • کمربند پارچه‌ای:

این نوع کمربند از جنس انواع مختلف پارچه می باشد. لازم به ذکر است این نوع کمربند بیشتر در فصل تابستان و با ساتیال های تابستانه مورد استفاده قرار میگیرد پس توجه داشته باشید این نوع کمربند برای ست کردن با کفش رسمی مردانه به هیچ عنوان مناسب نمی باشد.

  • کمربند نخی:

این نوع کمربند از جنس نخ های فشرده ساخته شده است و معمولا به صورت پهن می باشد.لازم به ذکر است است این نوع کمربند برای استایل های رسمی مناسب نمی باشد و  یا به طور مشخص برای ست کردن کیف و کفش چرم مناسب نمی باشد.

  • کمربند زنجیری:

این نوع کمربند نوعی از کمربندهای فانتزی محسوب می شود و برای استایل های خاص بسیار کاربرد دارد.

  • کمربند اسپرت:

این نوع کمربند های برای استایل های روزانه آقایان بسیار مناسب است. این نوع کمربند برای شلوار هایی از جنس کتان و به همراه کفش اسپرت بی نظیر می شود.

  • کمربند فرمال:

کمربند های رسمی به طور قطع دقیقا همان چیزی است که برای یک استایل با کفش چرم به همراه کیف اداری مردانه از جنس چرم بسیار مناسب است.

انواع کمربندهای چرمی و نحوه ست کردن آن ها با کفش

ویژگی های کمربند رسمی

کمربندهای رسمی با توجه اهمیتی که می توانند رد استایل های رسمی آقایان و البته در موقعیت های مهم داشته باشند قطعا باید به صورت دقیقی انتخاب شوند. به همین منظور در زمان خرید کمربند رسمی حتما به موارد زیر توجه کنید:

  •       طراحی شیک و مناسب برای استفاده در محیط های رسمی
  •       استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب مانند چرم یا پارچه های با کیفیت برای بدنه کمربند
  •       قفل و سگک های فلزی یا از جنس استیل برای افزایش مقاومت و استحکام
  •       طراحی و دوخت دقیق و حرفه ای برای ایجاد یک ظاهر تمیز و خوش‌تراش
  •       داشتن دسته های قابل تنظیم برای انطباق با اندازه مختلف و تناسب مناسب با پیراهن یا لباس رسمی
  •       داشتن جزئیات زینتی یا زیبایی‌های خاص برای افزایش جلوه و زیبایی کمربند
  •       ارائه در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع برای انتخاب مناسب بر اساس سلیقه شخص

ویژگی های کمربند غیر رسمی :

کمربندهای غیر رسمی و اسپرت برای استایل های غیر رسمی کاربرد دارند. زمانی که به یک دورهمی دوستانه می روید و یا به دنبال استایلی روزانه برای رفتن به محل کار هستید انتخاب کمربند غیر رسمی می تواند هوشمندانه ترین کار ممکن باشد. این کمربندها می توانند بهترین هدیه سازمانی  برای هدیه به کارکنان شرکت ها باشد. پس حتما به این نوع کمربندهای نیز برای ست کردن کفش و کمربند توجه داشته باشید.

ست کردن کمربندهای رسمی و غیر رسمی با کفش

چگونه یک کمربند رسمی را با لباس رسمی ست کنیم؟

برای ست کردن یک کمربند رسمی با لباس رسمی، حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • رنگ‌بندی:

اگر می‌خواهید کمربند خود را با لباس رسمی ست کنید، مطمئن شوید که رنگ کمربند با رنگ لباس شما همخوانی دارد. به طور کلی، انتخاب رنگ کمربند بهتر است که با رنگ کفش‌ها یا دیگر لوازم جزئیات لباس شما همخوانی داشته باشد.

  • آیتم تشکیل دهنده استایل:

اگر لباس شما از جنس چرم است، می‌توانید یک کمربند چرمی رسمی انتخاب کنید که با ظاهر و جنس لباس شما هماهنگ باشد. اگر لباس شما از پارچه یا مواد دیگری ساخته شده است، می‌توانید کمربندی با مواد مشابه انتخاب کنید. البته حتما به موارد و نکات برای تشخیص کفش چرم اصل از غیر اصل  توجه کنید.

  • سایز:

مطمئن شوید که کمربند شما به اندازه مناسبی با لباس شما ست شده است. اگر کمربند بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد، ظاهر شما ممکن است ناهماهنگ باشد.

  • اکسسوری:

برخی کمربندهای رسمی دارای زینت‌ها یا جزئیات خاص هستند. اگر لباس شما زیبا و دارای اکسسوری زینتی است، می‌توانید کمربندی با اکسسوری مشابه انتخاب کنید تا ست شدن ظاهر شما را تکمیل کند.

با توجه به این نکات، می‌توانید یک کمربند رسمی را به‌صورت مناسب با لباس رسمی خود ست کنید.

چگونه یک کمربند غیر رسمی را با لباس غیر رسمی ست کنیم؟

می گویند هر چیزی را بهر کاری ساختند و دقیقا کمربندهای اسپرت طراحی شده اند تا زیبایی و راحتی را به استایل های روزانه شما اضافه کنند. کافی است با رنگ لباس بلوز و شلوار خود آنها را هماهنگ ست کنید. و منتظر معجزه ست کردن کفش و کمربند باشید اما پیش از آن حتما به نکات تفاوت چرم و جیر توجه داشته باشید.

اصول ست کردن کفش و کمربند چرمی

برای ست کردن کمربند و کفش باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای ست کردن کمربند و کفش، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  1. رنگ: اگر می‌خواهید کمربند و کفش‌هایتان را ست کنید، مطمئن شوید که رنگ آنها با هم هماهنگ باشد. مثلاً اگر کمربند و کفش‌هایتان سیاه هستند، مطمئن شوید که هر دو از یک رنگ سیاه هستند.
  2. استایل: اگر کمربند و کفش‌هایتان را ست می‌کنید، مطمئن شوید که استایل آنها با یکدیگر سازگار است. به عنوان مثال، اگر کمربند و کفش‌هایتان اسپرت هستند، مطمئن شوید که هر دو به یک استایل اسپرت می‌پردازند.
  3. جنس: اگر می‌خواهید کمربند و کفش‌هایتان را ست کنید، مطمئن شوید که جنس آنها با یکدیگر سازگار است. به عنوان مثال، اگر کمربند و کفش‌هایتان از چرم هستند، مطمئن شوید که هر دو از یک جنس چرم هستند و به این تریتی می توانید مرحله ست کردن کفش و کمربند را لبه بهترین شکل ممکن طی کنید.

با توجه به این نکات، می‌توانید کمربند و کفش‌هایتان را به‌طور مناسب و هماهنگ با یکدیگر ست کنید.

و کفش5

نتیجه گیری

ست کردن کفش و کمربند در اقایان اهمیت زیادی دارد، زیرا این دو ابزار از جزئیات مهم در استایل و ظاهر شخصیت افراد هستند. ست کردن کفش و کمربند با یکدیگر نشان از دقت و ذوق در انتخاب لباس و استایل شخصیت افراد است و می‌تواند به آنها اعتماد به نفس و جلوه شیک و مرتب بخشد. حتما به وب سایت ساینا چرم سر بزنید و انواع مدل های کفش و کمربند آقایان را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید